Каква компютърната производителност ще ни трябва за метавселената на Facebook

Mетавселената е термин, който набира голяма популярност в уеб пространството. Новината за преименуването на Facebook на Meta направи дискусията за тази концепция широко достъпна за анализаторите и потребителите. Компанията вижда бъдещето на комуникацията във виртуално пространство, в което всички съществуват, чрез дигитални аватари. Изграждането на метавселената ще слее реалното с дигиталното и ще позвoли да усещаме VR обекти с хаптични ръкавици.

Виртуалното пространство ще е подходящо за интерактивни срещи, дигитални концерти, но ще включва още интеграция на NTFs токени и блокчейн технологии. Концепцията за метавселената привлича вниманието и на други компании в технологичната индустрия. Необходими са общи усилия за хардуерните иновации и напредъка във VR технологиите, за да ускорим навлизането на следващата революционна платформа за комуникация.

От Intel също имат амбиции да допринесат за метавселената, която определят като може да има същия мащаб за милиарди потребители, както World Wide Web мрежата и възхода на смартфоните, съобщава TheVerge.

 

 

Шефът на Accelerated Computing Systems and Graphics Group дивизията на Intel, Ража Кодури, обаче прогнозира, че ще е необходим 1000% ръст в компютърната производителност, за да се „потопим“ напълно в метавселената. Според него настоящата мрежова, облачна и компютърна инфраструктура не е готова за пълна транзиция към метавселената.

Хардуерните подобрения са само една страна на проблема, тъй като е необходимо разработката на изцяло нови софтуерни алгоритми, за да се реализира проекта. Технологията трябва да се развие по такъв начин, че да можем да имаме достъп до метавселената от всяко едно устройство, включително умния часовник или друга смарт джаджа в домовете ни.

Триизмерното съдържание и смесването на елементи между добавена и виртуална реалност също е голямо предизвикателство за метавселената.